We hebben het al eerder aangekondigd. Twee van onze jeugdleden hebben definitief de overstap gemaakt naar de interne competitie van de senioren. In hun eerste partij wisten Jente Bolhuis en Lars van der Baan nog geen potten te breken, maar gaven met hun speelstijl al wel een eerste visitekaartje af. Jannie Russchen liet zich niet aftroeven in haar partij tegen Jente, Bob van Maanen won zijn partij tegen Lars. Het wachten is nu nog op de komst van ons derde jeugdlid Tobias Stienstra.

In de top van het klassement wonnen de achtervolgers van Pieter Doller - Tom Visser en Lieuwe Boskma - beiden hun partij en verkleinden daarmee iets van hun achterstand op de koploper. Jan Pezij won knap van Dick Dalmolen, Teije Smedinga stuurde Ale Bakker met een verlies naar huis. Teije maakt met een huidige elfde plaats een uitstekend schaakseizoen door en blijft met één verliespartij in de laatste elf wedstrijden de kampioenskandidaat met de beste papieren bij de C-spelers. Bernard Bos versterkte zijn vierde plaats door van Jan van Spijker te winnen, hem kan het B-kampioenschap bijna niet meer ontgaan. Mark Hoogendijk won met een eenvoudige combinatie de dame van Kees Duisterwinkel die toch nog even wilde doorspelen. Het mocht voor Kees niet baten. Gijs Hager had in zijn partij tegen Arend van der Burgh een black-out door zijn paard zomaar in te zetten, maar vocht zich in slechte stelling terug en wist mede door slecht eindspel van zijn opponent er toch nog een remise uit te slepen, het enige gelijke spel van deze schaakavond. In de subtop, ongeveer de plaatsen tien tot en met twintig, blijft het ongekend spannend en doet iedereen nog mee voor een hogere klassering. Bij hen die spelen in de middenmoot of de staart van het klassement is er ook nog altijd iets te winnen en is zeker het schaakplezier er niet minder om.