BSK bekersOp zaterdagmiddag 11 maart vindt het jaarlijkse Basisscholen Schaak Kampioenschap (BSK) van de gemeente Noordenveld plaats in B.S.O. “De Poolster” in Nieuw-Roden. Dit jaar hebben maar liefst zes schaakinstructeurs van schaakclub Roden schaaklessen gegeven op verschillende basisscholen, om leerlingen voor te bereiden op het spannende schaaktoernooi.

De leerlingen hebben niet alleen van de instructeurs geleerd, maar hebben ook tegen elkaar geoefend. Ook konden zij op maandagavond gratis meespelen bij de schaakclub. Het belooft dus weer een spannende strijd te worden, net als voorgaande jaren. De winnende school krijgt naast een mooie beker ook nog eens een plekje op de drentse BSK op 25 maart in Emmen.

Maar niet alleen de beste school, ook de beste individuele spelers krijgen een prijs. Een top 3 van beste schakers wordt bepaald door de computer, dus het belooft een uitdagende competitie te worden. Wij wensen alle deelnemende scholen en schakers veel succes toe en hopen op een sportieve en gezellige middag in B.S.O. “De Poolster”. Kom gerust een kijkje nemen en moedig de jonge schakers aan!