Gisterenavond, omstreeks middernacht, bereikte mij het trieste bericht van Nick Matulessy, de oudste zoon van Richard, dat hij zijn vader dood in zijn woning heeft aangetroffen. Hoewel Richard al enige tijd kampte met ernstige gezondheidsproblemen en hij binnenkort daarvoor behandeld zou worden, komt dit bericht waarschijnlijk wel even bij ons binnen. Inmiddels is er door mij appcontact met Nick geweest en heb ik namens de vereniging ons eerste medeleven betuigd.

In overleg met het bestuur en teamcaptain Jan van Spijker hebben we besloten om de externe wedstrijd tegen Assen-1 die voor vanavond gepland stond uit piëteit i.v.m. Richards overlijden niet door te laten gaan. Jan van Spijker zal dat verder regelen. Ook zal hij de teamspelers en de direct betrokkenen hierover informeren.

We hebben ook overwogen om eveneens onze interne competitie vanavond niet door te laten gaan, maar het lijkt ons beter dat de leden vanavond gewoon samenkomen, de berichtgeving van ons aanhoren en dan zelf kunnen besluiten of zij die avond willen schaken.

Richard was een groot aantal jaren trouw lid, speler van onze hoofdmacht en een markante persoonlijkheid. We zullen hem nog uitgebreid herdenken. Ik wens alle leden van de schaakclub heel veel sterkte toe met dit grote verlies.

Met vriendelijke groet,

Mede namens Henk van Bemmel, secretaris