hullenschaakWaren we recentelijk al actief met onze schaakacties binnen de Oekraïense gemeenschap in hotel Langewold en in het Trefpunt op donderdagmiddag, sinds kort heeft schaakclub Roden haar vrijwilligersactiviteiten uitgebreid door schaakactiviteiten aan de bewoners van het zorgcentrum De Hullen in Roden aan te bieden. Op verzoek van het zorgcentrum wordt er door de bewoners en geïnteresseerde bezoekers tweewekelijks geschaakt op vrijdagmiddag van half drie tot vier uur. Onder het genot van een kopje koffie, thee of ander drankje, wordt er in een rustige ambiance door de aanwezigen heel gezellig een aantal schaakpartijen gespeeld. Inmiddels weten bewoners en bezoekers onze activiteit steeds meer te vinden en te waarderen. In de afgelopen weken hebben al acht verschillende bewoners/schakers aan deze activiteit deelgenomen. En er wordt heel aardig geschaakt. In samenwerking met het zorgcentrum ligt het in de planning om bij voldoende belangstelling deze activiteit nog een tijdje in het nieuwe kalenderjaar voort te zetten. Interesse? Schakende bewoners en bezoekers zijn van harte welkom. We zien u graag verschijnen. De eerstvolgende keer zal plaatsvinden op vrijdagmiddag 6 januari a.s.