Enkele uren vóór aanvang van de tiende ronde ontvingen de leden van Schaakclub Roden van hun voorzitter een berichtje dat in het Trefpunt, de speellocatie van de club, de verwarming was uitgevallen. Achttien senioren van de club lieten zich er niet van weerhouden hun wekelijks potje schaak te spelen. Het werd een knus samenzijn, dit keer met zijn allen in het Trefcafé. Na anderhalf uur had Ale Bakker zijn tegenstander Theo Wolthekker op de knieën. Kort daarna kwamen Arend van der Burgh en Jeppe Teensma remise overeen. Dat zou deze avond het enige gelijkspel worden. Want ook de broers Duisterwinkel gingen met lege handen naar huis. Jan verloor van Henk van Bemmel en Kees van Arnout Wegerif. Jan Willem van der Kouwe was te sterk voor Jannie Russchen en Teije Smedinga won van Dirkjan Korenhof. Nieuwkomers van dit jaar Bernard Bos en Coos Boerma gaven hun visitekaartje af door respectievelijk de routiniers Johan Zwanepol en Cees Hageman te verslaan. Nu is Bernard niet een echte nieuwkomer, want hij was enige jaren geleden geruime tijd lid en jeugdschaaktrainer van de club. Als laatste moest Menno Keizer de hand reiken aan Tom Visser, die nog steeds op een verdienstelijke tweede plaats van de ranglijst staat. Al kroop hij afwezige koploper Lieuwe Boskma hiermee wel dichter op de huid. Over kou hebben we deze avond niemand gehoord.