Na twee coronajaren en een week later dan gepland mocht het eerste team van Roden in de NOSBO-competitie aan de bak tegen Het Kasteel uit Coevorden. Nog wat onwennig ging arbiter Arend van der Burgh op zoek naar de reglementen en notatieformulieren, maar gelukkig kwamen die nog ergens onder het stof vandaan. Zowel Roden als Het Kasteel traden aan met drie invallers. Roden leek op papier iets sterker te zijn, maar het gaat er natuurlijk om wat op het bord gepresteerd wordt. Teamleider Jan van Spijker reikte zijn kort geleden uit het ziekenhuis ontslagen tegenstander, invaller Willem Schepers, halverwege de avond de hand, een poosje later gevolgd door Jeppe Teensma die hetzelfde deed tegen invaller Wesley Tabak. Zij oordeelden dat hun stellingen op het bord min of meer gelijk waren. In het bijzonder voor Willem Schepers een knappe prestatie. 1-1
Vervolgens voor Roden twee tegenvallers. Lieuwe Boskma verloor door een onnauwkeurigheid materiaal en moest de eer laten aan Valentijn van der Scheer en Richard Matulessy en Jeffrey ten Velde, brachten een wild tactisch spektakel op het bord, die Jeffrey in zijn voordeel wist te beslissen. Net even wat meer recente wedstrijdervaring, zullen we maar zeggen. 1-3.
Invaller Menno Keizer kon nog iets terugdoen door Luc Deuling te verslaan, die op de 27e zet een toren weggaf. 2-3.
Ward Romeijnders (tegen Stephan Broertjes), Tom Visser (tegen Gerjan ter Wal) en Mark Hoogendijk (tegen Lars Dokter) ondernamen tot het einde van de avond verwoede pogingen om de punten alsnog naar Roden te halen. Het mocht helaas niet baten. Ook hun partijen eindigden in lichte tijdnood in een gelijkspel. Mark deed dat zelfs op spectaculaire wijze. Vijf remises wil niet altijd zeggen dat er niet fel om de punten gevochten is. Eindstand: 3½-4½.
Over twee weken voor de tweede wedstrijd op naar Hoogeveen, die thuis waarschijnlijk een sterker team dan Roden kan opstellen.
Ronde 7 van de interne competitie werd in een andere zaal gespeeld en daar was het met 11 partijen een drukte van belang. Pieter Doller handhaafde zich in de top van het klassement door Arnold Meijster te verslaan en Ale Bakker boekte een knappe prestatie door Raoul Suurmeijer op remise te houden. Hetzelfde deed Amanda Possel tegen Teije Smedinga. Tom Visser staat nog op kop, Mark Hoogendijk voert met een 7e plaats verrassend de B-groep aan en ondanks zijn verlies tegen Bernard Bos leidt Gijs Hager de C-groep.