Weinigen twijfelen er nog aan dat Tom Visser dit seizoen clubkampioen van Schaakclub Roden wordt, maar Lieuwe Boskma heeft zich er niet bij neergelegd. Hij is opgerukt naar de tweede plaats en heeft zijn achterstand op Tom iets verkleind. Tegen Jan van Spijker had Lieuwe een gambiet uit de kast gehaald dat hem een snelle, spectaculaire zege opleverde. Tom is inmiddels overgeschakeld naar de veilige modus: remise spelen tegen de concurrenten en winnen van de lager geplaatsten. Tegen Dick Dalmolen speelde hij een gelijkwaardige partij die eindigde in een puntendeling. Johan Zwanepol zakte een plaats. Hij leverde zijn dame in bij Jeppe Teensma en verloor.
De partij tussen Menno Keizer en Arend van der Burgh was van belang voor de eerste plaats bij de B-spelers. De spelers deelden het punt na een Spaans avontuur. Arend klom door dit resultaat weer naar de vierde plaats. De leider van de C-groep, Jan Pezij, kwam tegen Kees Duisterwinkel in groot gevaar. Lange tijd leek het erop dat Kees zijn aanvalslust in winst zou omzetten. Met een ver opgerukte a-pion kon hij de gedrukte stelling van Jan met torens en dame binnendringen, maar het lukte toch niet om voldoende rendement uit de stelling halen. Nadat het schaakvuur voorbij was bleef er uiteindelijk een remisestelling over.
Katrinus Posthumus won van Henk Hamelink en Bob van Maanen verloor van Jan Duisterwinkel. Jannie Russchen moest het punt inleveren tegen Ale Bakker nadat ze een voor haar voordelige en passant mogelijkheid over het hoofd had gezien. Teije Smedinga won met een krachtige aanval op de koningsvleugel waartegen Cees Hageman zich niet meer kon verdedigen.