Maandag is er gestart met de online competitie op lichess.org. Het was nog een klein groepje van vier personen, maar inmiddels zijn er al 7 leden die aangegeven hebben online te willen schaken.

Arnold Meijster speelde met wit tegen Jan Duisterwinkel. De partij begon als het Siciliaans Morra gambiet, maar door wisseling van zetten ging het verder in het Frans (Franco-Benoni). Jan kwam slecht uit deze opening en raakte al vrij snel op een flinke achterstand. Jan probeerde nog met de torens de Dame van Arnold op te jagen, maar daar wist Arnold wel raad mee en kon Jan opgeven.

Arend speelde met wit tegen Ward Romeijnders en wist de partij knap tot aan de 47e zet in evenwicht te houden met elk 4 pionnen en een zwarte loper. Op de 47e zet schoof Arend een randpion op naar een zwart veld, Ward had al zijn pionnen veilig voor Arend zijn loper op de witte velden, dit gaf Ward een beslissende voorsprong en manoeuvreerde de partij succesvol naar de overwinning.

Al met al een succesvolle avond die voor herhaling vatbaar is. Hopelijk komen er nog wat meer deelnemers bij. Wil je meedoen, stuur even een mail aan de wedstrijdleider, dan krijg je de instructies toegestuurd.