In de NOSBO-competitie speelde het tweede een thuiswedstrijd tegen Assen 2. Al snel werden de eerste partijen door Assen gewonnen en aan het einde van de avond bleken de gasten een maatje te groot. Verder dan drie verdienstelijke remisepartijen van Ale Bakker, Olaus Diebrink en Mark Hoogendijk kwam ons team niet en derhalve was de einduitslag 1½ – 4½.
In de interne competitie heeft Tom Visser zijn leidende positie versterkt door in een positionele partij Peter Slaman te verslaan. Van zijn directe concurrenten wist alleen Ruurd Kunnen van Jeppe Teensma te winnen en zich steviger op de derde positie te nestelen. Lieuwe Boskma had zijn handen vol aan alle tactische dreigingen die Theo Wolthekker hem voorschotelde en nam in tijdnood genoegen met remise. Zonder zelf te spelen handhaafde Dick Dalmolen zich op de tweede plaats. Olaus Diebrink die in het tweede team de strijd aanbond met schaakclub Assen staat vierde en heeft de leiding in de B-poule overgenomen van Peter Slaman. In deze groep is de stand flink door elkaar geschud. Niet alleen wisselden Olaus en Peter van plaats, hun achtervolgers Jeppe Teensma en Kees Duisterwinkel werden bijgehaald en voorbijgestreefd door Cees Hageman en Jan Duisterwinkel. Cees versloeg Henk Kouwenberg, terwijl Kees een schaaklesje van Johan Zwanepol heeft gekregen.
Na een lange periode van afwezigheid deed ook Ward Romeijnders weer mee. Hij heeft nog een lange weg af te leggen naar de bovenste regionen van het klassement, waar hij thuis hoort. Het begin was goed, een duidelijke overwinning op Teije Smedinga. Het gaat ook weer wat beter met de prestaties van Henk van Bemmel. Hij behaalde, dit keer zonder mazzel, een reguliere overwinning op Jan Pezij. Deze is hierdoor als koploper van de C-poule een aantal plekken in de rangschikking gezakt en wordt nu op de huid gezeten door Arnout Wegerif die zichzelf tegen Frans van Doorn te kort deed door in een gewonnen stelling net de verkeerde zet te doen en toen niet verder kwam dan remise.
En we hebben een kennismakingslid. Klaas Wiersinga doet een aantal rondes mee om de sfeer te proeven. Nieuwe leden worden altijd in de watten gelegd, want wij willen graag dat zij blijven. In die geest handelde ook DirkJan Korenhof. Hij won van Klaas, maar deed dat heel, heel vriendelijk.