Het eerste team heeft de wedstrijd tegen Leek 1 verloren met 5½-2½. Leek was duidelijk te sterk. In de twee vooruitgespeelde partijen hadden zij al een 1½-½ voorsprong genomen en die achterstand konden wij niet goedmaken. Ward Romeijnders had vooruit gespeeld en remise gemaakt. Vrijdag won Ruurd Kunnen als enige Rodenaar en speelden Tom Visser en Henk van Bemmel remise.
De Hoofdklasse is dit seizoen zwaarder dan ooit doordat teams nu ook KNSB-spelers mogen opstellen. Daardoor zijn er sterke teams bijgekomen en hebben de traditionele “Promotieklasseteams” (zoals de Hoofdklasse tot vorig seizoen heette) het moeilijk. Zo verloor Bedum, dat in de eerste ronde nog van Roden had gewonnen, met 8-0 van SISSA 1 dat een teamrating van rond de 2100 heeft. Van der Linde heeft met 7-1 van dit team verloren. Ons eerste staan nog zware wedstrijden te wachten ... Maar eerst spelen wij op 26 november thuis tegen Middelstum. Dat is een wedstrijd die gewonnen kan worden.