Ons eerste team heeft het zichzelf moeilijk gemaakt op de weg naar het kampioenschap . Een overwinning op Van der Linde zou de titel veilig hebben gesteld, maar de wedstrijd in Winschoten eindigde in een teleurstellende 5-3 nederlaag.
Er werden twee partijen vooruit gespeeld, namelijk die van Ruurd Kunnen tegen Jos Staats en Dick Dalmolen tegen Inno de Wey Peters. Ruurd won, maar Dick was niet opgewassen tegen de Wey Peters. Met deze gelijke stand gingen de overige zes spelers vol goede moed naar Winschoten. Aan de eerste twee borden speelden Ward Romeijnders en Ger Battjes remise tegen Raymon Oord en Henk de Ridder. Nog niets aan de hand. Aan bord drie had Lieuwe Boskma na de opening echter een zodanige achterstand in ontwikkeling opgelopen dat dit hem het volle punt kostte. De partij tussen Henk van Bemmel en Johan Dijkstra ging lange tijd gelijk op, maar kantelde plotseling ten nadele van Henk. Menno Keizer stond twee pionnen voor. Het was echter een lastige opgave dit voordeel in winst om te zetten. Toen dit niet lukte en ook Johan Zwanepol in remise moest berusten, was de nederlaag voor Roden een feit. De nederlaag was niet verwacht, maar de overwinning van Van der Linde was zeker verdiend. Roden 1 gaat nog steeds aan de leiding, maar Groninger Combinatie 5 is in wedstrijdpunten gelijk gekomen. Roden heeft meer bordpunten gescoord, waardoor een kleine overwinning in de slotronde op 7 april genoeg is om als eerste te eindigen.
In de interne competitie zorgde Jeppe Teensma voor een verrassing door Ger Battjes op remise te houden. Doordat de andere koplopers niet speelden, veranderde er niets in de stand. Ward Romeijnders gaat nog steeds aan de leiding. De strijd om de eerste plaats in de B-groep is fascinerend. Teensma had goede zaken gedaan met zijn remise tegen Battjes. Jan van Spijker en Theo Wolthekker speelden tegen elkaar. De partij had een zeer gecompliceerd middenspel waarin Van Spijker een stuk won. Wolthekker probeerde nog een tegenaanval op te zetten, maar deze werd door Van Spijker bekwaam afgeslagen. Door deze resultaten heeft Van Spijker de leiding in de B-groep weer genomen en is ook Teensma Wolthekker weer gepasseerd. Arend van der Burgh blijft de hoogst geplaatste C-speler. Hij kwam ontsnapte tegen een goed spelende Arnout Wegerif ternauwernood aan verlies, maar won wel. Henk Kouwenberg had minder moeite met Kees Duisterwinkel. Hij blijft Van der Burgh op korte afstand volgen.