De interne competitie was aan zijn derde ronde toe. In totaal worden er 30 ronden gespeeld, dus alles is nog mogelijk, maar partijen tussen de eerste team-spelers kunnen nu al betekenis hebben voor de eindstand. Om in ouderwetse voetbaltermen te spreken: het zijn altijd vierpuntenwedstrijden. Johan Zwanepol had in de tweede ronde een nederlaag tegen Lieuwe Boskma moeten incasseren. In de derde ronde was Ruurd Kunnen zijn tegenstander, weer een eerste teamspeler. Hij moest dus aan de bak om niet vroeg in het seizoen op achterstand te worden gezet. Ruurd speelde zwak en Johan veegde hem werkelijk van het bord. Nadat Ruurd een goede kans op herstel had laten liggen, haalde Johan  met overtuiging de volle buit binnen. Nog zo’n vierpuntenwedstrijd was de partij tussen Ward Romeijnders en Lieuwe Boskma. Deze twee waren voorzichtiger en kwamen tot remise. Zij staan nu bovenaan met 2½ punt. Aan de top worden zij vergezeld door Henk van Bemmel met 2 uit 2. Henk versloeg Jeppe Teensma. Kampioen Ger Battjes moest het opnemen tegen Theo Wolthekker die hem met verve tegemoet trad. Ger wist de aanvallende bedoelingen van zijn tegenstander te weerleggen en uiteindelijk keek Theo aan tegen een slechte pionnenstructuur met ook nog een pion minder. Dat gaf uiteindelijk de doorslag in Gers voordeel. Tom Visser die in de tweede ronde van Ward had verloren (ook al een vierpuntenpartij), herstelde zich met winst op de pas naar de A-groep gepromoveerde Arnold Meijster.
Hoe interessant al deze partijen ook waren, de partij tussen Ale Bakker en Jan van Spijker trok de meeste aandacht. Ale had zijn stukken meteen na de opening naar de koningsvleugel gedirigeerd en op het eerste gezicht leek de stelling van Jan te bezwijken onder het geweld. Maar Van Spijker is een harde en hij wist uiterst behendig te ontsnappen en zelfs in het voordeel te komen. De aanval had Ale een stuk tegen twee pionnen gekost. Dit nadeel was uiteindelijk beslissend in deze zeer spectaculaire partij. Het leverde Jan de voorlopig vijfde plaats in de rangschikking op, waarmee hij de hoogstgeplaatste B-speler is. In de C-groep zijn Henk Kouwenberg en Arnout Wegerif goed op dreef. Beiden wonnen in de derde ronde.