Na een lange pauze als gevolg van feestdagen, externe wedstrijden en het rapidkampioenschap hebben we maandag de draad van de interne competitie weer opgepakt en direct was het raak. Ger Battjes won van Dick Dalmolen en werd daardoor definitief onbereikbaar voor de concurrentie. Ger, van harte gefeliciteerd!

De strijd om de tweede plaats gaat tussen Lieuwe Boskma en Tom Visser. Lieuwe versloeg Henk van Bemmel en Tom toonde zich de meerdere van Ruurd Kunnen, die de laatste weken ver is weggezakt. Bij de B-spelers gaat Jan van Spijker na een verdienstelijke remise tegen Ward Romeijnders aan de leiding. Jan Duisterwinkel voert het klassement van de C-groep aan na winst op Arend van der Burgh.

Twee ronden voor het einde heeft de zittende kampioen zijn titel dus geprolongeerd. Vorige week werd Ger al clubkampioen in het rapidschaak en ook in het snelschaakkampioenschap gaat hij aan de leiding. Over drie weken kan hij voor de tweede achtereenvolgende keer de triple op zijn naam schrijven, wat een uitzonderlijke prestatie zou zijn.

In de NOSBO-competitie vallen deze maand de beslissingen. Volgende week speelt Roden 1 tegen Lewenborg 2. Alleen winst geeft nog een kans op de titel, maar daarvoor moet het Groningse SISSA 4 verliezen of gelijkspelen tegen Van der Linde uit Winschoten. Van der Linde is een geduchte tegenstander, maar SISSA is favoriet. Roden 2 maakt een goede kans over twee weken kampioen van de 2e klasse A te worden. Alleen een grote nederlaag tegen middenmoter SISSA 6 kan nog roet in het eten gooien.