Het eerste heeft de wedstrijd tegen Haren/Oostermoer met 6-2 gewonnen en blijft daardoor volop meedoen aan de race om het kampioenschap in de 1e klasse A. Naaste concurrent SISSA moet vrijdag met minstens dezelfde cijfers winnen van DAC om gelijk te komen. Dat is overigens lang niet ondenkbaar.

Ons team was gehandicapt door het ontbreken van vaste eerste bordspeler Ward Romeijnders die het een dag eerder verworven vaderschap voorrang gaf boven het schaken. Ruurd Kunnen nam zijn positie over en speelde remise. Een plusremise wellicht, maar dat telt niet. Doordat Lieuwe Boskma een vroeg remiseaanbod terecht aannam en Ger Battjes korte metten maakte met zijn tegenstander aan het tweede bord, werd de top van Haren/Oostermoer met 2-1 uitgeschakeld. Aan de rest van het team de taak om de voorsprong uit te breiden. Johan Zwanepol bracht een diepe combinatie op het bord, die leidde tot een mataanval. Dick Dalmolen kon afwikkelen naar een gewonnen eindspel en Tom Visser scoorde het volle punt nadat hij het gevaarlijke Wolgagambiet van zijn tegenstander vakkundig onschadelijk had gemaakt. Aan bord acht debuteert Theo Wolthekker dit seizoen in het eerste en hij won. Theo is bezig aan een mooie prestatie, want tot nu toe heeft hij een 100% score. Dat Henk van Bemmel verloor was een klein smetje op een goede wedstrijd. Het was de laatste partij die nog aan de gang was. Henk had remise in handen, zag dat ook, maar waarschijnlijk onder invloed van de mooie resultaten aan de andere borden verloor hij even zijn concentratie en dat kostte hem direct een stuk.