Afgelopen week stond in het teken van de externe competitie. Het tweede team won op maandag - clubavond - nipt van het op ratingpunten sterkere Groningen 6: 4½ - 3½. Willem Jongsma, Bernard Bos en Theo Wolthekker wonnen hun partij, teamcaptain Jan van Spijker, Arend van der Burgh en Majid Hashemy remiseerden, Ed Leuw en Menno Keizer verloren. Menno haalde niet het hoogste rendement uit zijn partij. Majid kwam gelukkig weg met een remise, maar stelde daarmee wel de teamwinst veilig.

Het eerste achttal mocht voor het eerst sinds lange tijd weer eens voor een officiële wedstrijd aantreden tegen Leek. Het werd een gevecht op het scherpst van de snede met een vredelievend slot: 4-4. Halverwege de avond leek er voor ons meer in te zitten, maar het had uiteindelijk ook slechter kunnen aflopen. Ger Battjes en Henk van Bemmel hadden beiden lange tijd goed spel, maar vergaloppeerden zich. Jeppe Teensma en Ward Romeijnders zorgden voor de broodnodige compensatie. De partijen van Tom Visser, Lieuwe Boskma, Dick Dalmolen en Frans Jager eindigden in remise. Al met al een uitslag waar zowel Roden als Leek zich in kon vinden.