Op de eerste maandag van september is de interne competitie van de Schaakclub Roden weer van start gegaan. Volgens jarenlange traditie bepaalt het lot in de eerste ronde wie er tegen wie mag uitkomen. Dat leverde ook ditmaal weer veel partijen op waarin de krachtsverschillen groter zijn dan gebruikelijk. In de loop van het seizoen speel je namelijk altijd tegen iemand die niet al te ver van je verwijderd staat in de ranglijst en die dus van ongeveer gelijke sterkte is. De uitslagen van alle partijen met een grote favoriet waren geheel volgens verwachting. Sommige spelers hadden nog wat moeite om op gang te komen na een lange zomervakantie. Iemand, van wie we identiteit maar niet publiekelijk prijsgeven, overzag zelfs een mat-in-één. Opvallend was ook dat alle nieuwe bestuursleden (voorzitter Lieuwe Boskma, secretaris Menno Keizer en jeugdleider Bernard Bos) wisten te winnen. Dat belooft wat.

Iedereen die mee wil komen schaken is elke maandagavond van harte welkom in het Dörpshuus Nij-Roon. De jeugd begint om 18:30 en de senioren om 19:45. Het is mogelijk om vrijblijvend een paar rondes mee te spelen alvorens te besluiten al of niet lid te worden. Alle gegevens over de club zijn te vinden op de website schaakclub-roden.nl