Het tweede team heeft de wedstrijd in de tweede klasse van de NOSBO met moeite en op het allerlaatste moment weten te winnen. Ja, spannend was het tegen Middelstum 2, een uiterst sportieve ploeg van gezellige tegenstanders.

Alles leek in het begin op rolletjes te lopen. Ale Bakker had aan bord 4 na een uur al een stuk meer en een gewonnen stelling, Menno Keizer en Olaus Diebrink stonden aan de borden 1 en 2 goed tot overwegend en dat gold ook voor Frans van Doorn die aan bord zes met de witte stukken een goede opening speelde. Ale won al snel en gezien de stand op de overige borden lag een ruime overwinning in het verschiet. Hoe anders verliep echter het strijdgewoel. Jeppe Teensma verslikte zich in een pion, kreeg daardoor een niet te pareren koningsaanval over zich heen en kon na 2 uur spelen opgeven. Jan van Spijker speelde met zwart een degelijke remise wat gezien de posities op de overige borden op dat moment een verstandige beslissing leek te zijn. Menno won in het middenspel een stuk en besliste al spoedig de partij in zijn voordeel. Frans had met wit nog steeds enig voordeel tegen een zich goed verdedigende tegenstander. Maar het voordeel slonk na iedere zet en na onnodig pionverlies en vervolgens het weggeven van een paard kon hij opgeven. De stand was 2½-2½ en alles hing nu af van de partij van Olaus Diebrink. Hij stond een kwaliteit en pion voor in het eindspel en had dus goede winstkansen. Na ruim drie uur spelen kon de degelijk spelende Olaus zijn tegenstander overmeesteren en aldus een zwaar bevochte overwinning binnen halen, 3½ – 2½.

Terwijl het tweede bezig was tegen Middelstum speelde de rest van de club de negende ronde van de interne competitie. Ger Battjes verstevigde zijn koppositie. Tegen Ward Romeijnders werd het evenwicht nooit echt verbroken en remise was het logische resultaat. Nummer twee in de rangschikking, Johan Zwanepol, zag zijn achterstand groter worden door een nederlaag tegen Ruurd Kunnen. Na de opening stond hij een pion achter in een inferieure stelling. Ruurd besliste de partij met een grappige combinatie die een kwaliteit opleverde. Hij staat nu derde, met slechts één puntje voorsprong op Ward. Lieuwe Boskma en Dick Dalmolen leverden een fantastisch gevecht. Meermalen leek Lieuwe te gaan winnen, maar Dick wist steeds weer een verdediging op het bord te toveren. Uiteindelijk werd het remise. Dat was ook het resultaat van de partij tussen Tom Visser en Henk van Bemmel. Met een pion achterstand drong Tom met zijn koning en een loper de stelling van Henk binnen en veroverde twee pionnen. De winst leek een kwestie van tijd, ware het niet dat Henk zich zeer knap verdedigde in het eindspel van paard tegen loper. Toen hij nog één minuut bedenktijd over had koos Tom eieren voor zijn geld en bood remise aan.

In de strijd tussen de B-spelers is weinig veranderd doordat veel van hen met Roden 2 tegen Middelstum speelden. Bij de C-spelers kroop Jan Duisterwinkel naar de top door een goede overwinning op Arend van der Burgh. Arnout Wegerif kon het niet bolwerken tegen Theo Wolthekker en Henk Kouwenberg versloeg Cees Hageman in een sterk gespeelde partij.

De schrik sloeg Ab Colly even om het hart toen Kees Duisterwinkel zijn trui uittrok en aanstalten maakte om zijn mouwen op te stropen. Ab zette zich echter op tijd schrap met remise als resultaat. De partij tussen Bob van Maanen en Derk Holman eindigde in een overwinning voor Bob. Jannie Russchen verloor van Frits Bosman. Zij won echter de revanchepartij en hoewel die niet meetelt voor de ranglijst, maakte dat haar avond helemaal goed.