Het geluk heeft ons eerste in de tweede ronde van de NOSBO-competitie in de steek gelaten. Schaken is natuurlijk geen geluksspel en de tegenstander heeft gevochten als een leeuw. Maar toch, als Tom Visser zijn kleine winstkansje had benut, of als Dick Dalmolen met zijn koning de andere kant op was gegaan …

De wedstrijd tegen de nieuwe fusieclub Groninger Combinatie begon met twee beslissingen. Lieuwe Boskma had zich net van de druk op zijn stelling bevrijd toen hij pardoes een paard weggaf. Ruurd Kunnen maakte kort daarop gelijk door een slechte zet van zijn tegenstander resoluut af te straffen. Nadat Ward Romeijnders zijn iets betere stelling remise had gegeven wegens opkomende tijdnood, leek een gelijkspel in het verschiet te liggen. Ger Battjes had een pion veroverd, maar dat was niet genoeg om te winnen. Henk van Bemmel speelde een spannende partij die eveneens in remise eindigde. Hoewel Johan Zwanepol het niet gemakkelijk had, hield hij de zaak goed bij elkaar en wist na lange strijd de remisehaven te bereiken. Uiteindelijk draaide de wedstrijd om de partijen van Tom Visser en Dick Dalmolen. Dick streed zoals altijd op het scherp van de snede. Voor de toeschouwers was het moeilijk te volgen: ging hij mat of stond hij op winst? De spanning was enorm en helaas bezweek onze aanvoerder. Tom leek te gaan winnen, zodat de wedstrijd toch nog in een gelijkspel zou eindigen. Zijn ervaren tegenstander verdedigde zich echter hardnekkig en toen moet er ergens iets fout zijn gegaan bij Tom. Hij kreeg een toreneindspel met een pion meer dat theoretisch remise was. De theorie bleek te kloppen en daarmee was onze eerste nederlaag een feit.

In de interne competitie veranderde weinig in de stand. Bernard Bos en Ed Leuw speelden tegen elkaar remise en zijn de hoogsgeplaatste B-spelers. Zij worden gevolgd door Theo Wolthekker die Arend van der Burgh versloeg. Menno Keizer won van Bob van Maanen. Deze staat nog steeds eerste in de C-groep, maar wordt op de hielen gezeten door nieuweling Mark Hoogendijk die zich de meerdere van Henk Kouwenberg toonde. Voor Jannie Russchen was het een heuglijke avond - zij won haar eerste partij.